Ondernemen in Nederland: offline en online gaan hand in hand

Veel ondernemers worstelen met het vraagstuk: “hoe positioneer ik mijn bedrijf op het internet?”. Men is zich weliswaar bewust van de noodzaak zich via het internet te presenteren, maar weet vaak niet hoe. Er is zoveel in de markt voorhanden dat men geen adequate keuze kan maken.

Nog voordat de ondernemer invulling geeft aan het vraagstuk internet-integratie, moet deze eerst goed nadenken over de manier waarop invulling wordt gegeven aan het offline gebeuren (fysieke winkel). Deze twee gaan namelijk hand-in-hand. De hedendaagse klant stelt namelijk steeds hogere eisen aan het ondernemerschap. Temeer omdat het internet het koopgedrag van deze klant permanent heeft veranderd (is niet meer van winkels/fysieke locaties afhankelijk). 
 
Ondernemers die denken dat internet-integratie alle problemen oplost vergeten een belangrijk onderdeel van het hedendaagse ondernemerschap. Namelijk de hernieuwde invulling van het ondernemerschap zelf. Het ondernemerschap anno 2016 is niet meer te vergelijken  met het ondernemerschap van voor de crisis (2008). Ondernemers moeten meer dan ooit gaan werken aan het ontwikkelen van kennis en inzichten in de eigen markt (bedrijfstak). Men moet weten welke ontwikkelingen gaande zijn en plannen maken om hierop te anticiperen. Maar vooral moet men informatie vergaren over zaken wat consumenten willen en wat ze belangrijk vinden. Hoe bind je klanten aan je bedrijf, hoe maak je van consumenten jouw (vaste) klanten, wat willen die klanten. Sluit mijn ondernemerschap en/of mijn product, dienst of assortiment aan bij de wensen van de klant. 
 
Ondernemen met alleen een fysiek bedrijf is niet voldoende, bijna kansloos (uitzonderingen daargelaten). De toekomstgerichte ondernemer zal zich moeten toeleggen op het integreren van internet in het businessmodel. Meer dan ooit wordt van de ondernemer verwacht dat deze een alleskunner is. Het ondernemerschap van nu vereist van elke ondernemer dat deze zich toelegt op de mogelijkheden die het internet biedt. Het gaat namelijk om het totale plaatje. De moderne toekomstgerichte ondernemer moet zich ontwikkelen tot een “allround” ondernemer. Zichzelf wegzetten in een overlevingsmodus en wachten op betere tijden is geen optie. Dit is zelfs "killing"! Investeren in de (internet)toekomst is een absolute must.
 
De ondernemer van nu maakt tijd en middelen vrij om inzicht te krijgen in zaken als:
- veranderd koopgedrag van de consument
- toegevoegde waarde
- onderscheidend vermogen
- modern gastheerschap
- integratie van e-commerce in het businessmodel
- de impact van het internet
- winkel- en klantenfocusbeleving- en vernieuwing
- eigentijds verdienmodel
- volledige internet-integratie
- het creëren van waarde (vaste klanten)
- comunicatie
 
Byloca kan voor ondernemers die bovenstaand onderstrepen iets betekenen. Voor het onderdeel volledige internet-integratie heeft Byloca zelfs dé oplossing. Met een volledig uitgebalanceerd concept kan vanaf nu elke ondernemer zich volledig integreren op het internet. 

De regie in eigen hand, eenvoudig, snel (kost weinig tijd) en tegen weinig kosten worden 15 communicatiekanalen en platforms bijgewerkt vanuit één CMS. 

Neem geheel vrijblijvend contact op (frans@retailadvisor.nl of 06-55794751). Byloca heeft zich als doel gesteld geen producten te verkopen, maar ondernemers te faciliteren om het te tonen én te verkopen. Jij bepaalt of het product bij jou en/of je bedrijf past.
 
Lees ook: Volledige en betaalbare internet-integratie voor alle ondernemers!
 

Blog archief